Tarp socialistiniu šalių,
gaminančių savus lengvuosius automobilius, po Tarybų Sąjungos pirmauja
Čekoslovakija. Pagal per metus pagaminamų mašinų skaičių ji užima penkioliktą
vietą pasaulyje ir dešimtąją Europoje. Daugelyje šalių gerai pažįstamus čekų lengvuosius
automobilius ,Škoda" ir „Tatra" gamina tų pačių pavadinimų gamyklos
Pilzene ir Koprživnicėje.
Čekoslovakijos automobilių pramonė
Čekoslovakijos automobilių
pramonė pradėjo kurtis devynioliktojo šimtmečio pabaigoje. Taigi mašinų gamybos
tradicijos čia senos. 1897 metais „Škodos" įmonė Pilzene ir Koprživnicės
karietų dirbtuvės darbininkai pagamino pirmąjį automobilį, skambiai pavadintą
Prezident. Nuo to laiko Koprživnicėje surinkinėjami pavieniai savaeigiai
ekipažai, tačiau gana greit pradedama automobilių gamyba serijomis; dirbtuvė
tampa automobilių gamykla, kuri dabar yra ,viena stambiausių Čekoslovakijos
automobilių pramonės įmonių — „Tatra". Ji gamina to paties. pavadinimo
sunkvežimius ir aukštos klasės lengvuosius automobilius ,,Tatra-613". Šios
gamyklos automobiliai visada pasižymėjo savitomis konstrukcijomis, kūne viena
vėliau pasinaudojo garsios automobilių firmos „Volkswagen" ir
„Porše".
„Škodos" įmonė Pilzene,
dabar didžiausias čekoslovakijos metalurgijos ir mašinų gamybos kompleksas, jau
pradėjo antrąjį savo gyvenimo šimtmetį. Jos pradžia — 1859 metais grafo
Valdšteino įsteigta mechanikos dirbtuvė, kurioje vyriausiuoju inžinieriumi
dirbo Emilis Škoda. Po dešimties metų dirbtuvė tapo Škodos nuosavybe, ir
naujasis šeimininkas, stengdamasis išsiveržti i pasaulinę rinką, smarkiai ją
pastatė plieno, ketaus lydymo ir kalvystės-cechas. 1886 metais Škodos mašinų
gamykla pasidarė nepriklausoma nuo kitų firmų ir pradėjo gaminti sudėtingus ir
net unikalius dirbinius sau ir eksportui. Taip iš paprastos mašinų gamyklos
Pilzene išaugo valstybinės reikšmės įmonė, kuri iki I-ojo pasaulinio karo
pradžios daugiausia gamino ginklus.
Tarp I-ojo ir II-ojo pasaulinių
karų automobilių pramonė Čekoslovakijoje sparčiai vystėsi. Automobilius
pradėti, gaminti Prahoje ir Mlada Boleslave (firma „Laurin—Klement").
Po Pirmojo pasaulinio karo
automobilių gamyklomis tampa buvę ginklų fabrikai JAWA Prahoje, „škoda"
Pilzene, „Zbrojovka" Brno... Taigi tuo laiku Čekoslovakija jau buvo viena
iš labiausiai industrializuotų Europos valstybių, tačiau automobilių pramonė,
nors ir smarkiai plėsdamasi, vis dar, užėmė šalies ekonomikoje gana kuklią
vietą. Iki Antrojo pasaulinio karo visų automobilių gamyklų metinę produkciją
apytikriai sudarė 12 tūkst. lengvųjų automobilių, 2,6 tūkst. sunkvežimių, 14
tūkst. motociklu ir 200 tūkst. dviračių.
Paskutinėmis Antrojo pasaulinio
karo dienomis Čekoslovakijos automobilių pramonei teko patirti daug skaudžių
smūgių, nuo kurių atsigauti ji pradeda pirmaisiais taikos metais, kada
stengiamasi sustiprinti metalurgijos bazę, atstatomos sugriautos įmonės ir
statomos naujos ar pagalbinės. Lengvųjų automobilių gamybą buvo nutarta
sutelkti ,,Škodos" ir „Tatros" gamyklose.
1945 metų rudenį sukuriamas
lengvojo automobilio ,,Škoda-1101" modelis. Gaminti serijomis automobilius
pradėjo Mlada Boleslavo gamykla 1946 metais. Tai buvo individualiam
naudojimuisi skirtas keturvietis klasikinės komponuotės automobilis. Jo 32 AG
ir 1089 cm3 tūrio keturių cilindrų variklis buvo aušinamas vandeniu. Ši mašina
turėjo keturių pavarų dėžę su perjungimo rankena prie vairo.Variklio karteris
buvo gaminamas „Skoda-1101" kėbulas pakankamai grakštus ir eIegantiškas.
Škodos gaminimas ir supirkimas
Automobiliai „Škoda-1101"
buvo gaminami ir superkinejami su 8 tipų kėbulais (keturių durų sedanas, universalas, furgonas,
rodsteris, kabrioletas ir kt.). „Škodos" gamyklos filialas Vrchlabi mieste
iš gatavų agregatų surinkinėjo ir supirkinėjo šio modelio sanitarinius automobilius.
Išviso
iki 1951 metų įvairių „Škoda-1101" automobilių buvo pagaminta 67 000. Jie
išgarsėjo ne, tik savo tėvynėje, bet ir užsienyje, nes idealiai tiko važinėti prastais
pokario keliais.Šaltinis: Automobilių supirkėjai kalbėdami apie škodas pabrėžia, kad tai puiki auto. Panevėžyje jas ypač superka, o ir pasiūla nemaža. Kodėl tokias mašinas superka? Supirkėjai Panevėžyje paminėjo: tai dažniausiai pasitaikanti auto transporto priemonė.
Tinklaraščio administratorius pašalino šį komentarą.
AtsakytiPanaikintiTinklaraščio administratorius pašalino šį komentarą.
AtsakytiPanaikintina iš ties įdomu, kaip ten vyksta ta gamyba.. turėjo būti aukšto lygio, kad taip kokybiškai tuos auto darė. na dabar tokie į automobilių supirkimą gali keliauti
AtsakytiPanaikinti