N. Kiunjo jau tada suprato, kad reikia naujų transporto priemonių, claug greitesnių negu paprasti arkliniai ekipažai. Be to, jis norėjo sukurti galingą traukiamąją jėgą, kuri išjudintų ir vežtų sunkius pabūklus ir šaudmenų vežimus. Inžinierius svajojo arklius pakeisti mašina dar ir dėl to, kad labai naylėjo šiuos gyvulius ir negalėjo žiūrėti, kaip jie žūsta kautynių lauke.
Kiunjo garo automobi¬lis pradedamas gaminti arsenalo dirbtuvėse. Meistrai jam parenka didžiulius sunkius artilerinius ratus, storo metalo lakštus, varines įvores, ąžuolinius bruselius ir lentas, stambius varžtus ir kniedes. Užbaigtas Kiunjo garo ekipažas sveria visą toną, dar tiek pat sveria kuras ir vanduo. Pagal savo matmenis ir svorį Kiunjo mašina nenusileidžia dabartiniams krovininiams sunkvežimiams. Tolimasis jū pirmtakas buvo negrabios formos ir pagal išradėjo sumanymą labiausiai turėjo tikti artilerijos pabūklų pervežimui. Kiunjo garo mašina turėjo tik tris ratus. Priekinis ratas, kaip dabar sakoma, buvo varantysis ir tuo pat metu vairuojamasis. Sunkiai apkrauto vairuojamojo rato vienas nepajėgdavo pasukti; mašiną vairuodavo du žmonės.
Katilas ir mašina
Didžiulis varinis katilas su pakura kabėjo kaip milžiniška kriaušė mašinos priekyje ir visą
laiką šnypštė
tarsi baisi gyvatė. Vargais negalais šis garo vežimas rėpliojo Paryžiaus priemiesčių
gatvėmis. Kiekvienas
pėsčias paryžietis lengvai galėjo jį aplenkti, nes Kiunjo mašinos greitis neviršijo ir
keturių
kilometrų per valandą. Vis dėlto šis keistas ekipažas judėjo ir galėjo pavežti net trijų tonų
krovinį,
tačiau kas pusvalandį tekdavo sustoti pakurstyti pakurą. Kartą, kai Kiunjo ir jo padėjėjas
kūrikas laiku
nesuspėjo pasukti gremėzdiško vairo, vežimas atsitrenkė arsenalo sieną ir pramušė ją it
taranas. Nutrūkęs
garo katilas trenkėsi į žemę ir sprogo. Kaip rašė to meto laikraščiai, sprogimas buvęs toks
smarkus,
jog „trenksmas nudundėjo per visą Paryžių". Turbūt šį atsitikimą galima laikyti pirmąja
automobilio
katastrofa Žemėje. Išg,ąsdinta Paryžiaus policija nutaria areštuoti išradėją
šaltinis https://lt.wikipedia.org/wiki/Transporto_priemon%C4%97
straipsnis: Apie pirmųjų automobilių ir karietų giminystę daug kalbėti neverta
šaltinis https://lt.wikipedia.org/wiki/Transporto_priemon%C4%97
straipsnis: Apie pirmųjų automobilių ir karietų giminystę daug kalbėti neverta
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą